Pagina's

donderdag 27 juni 2013

handgeschilderd kleed - handpainted rug



Na alle voorbeelden die ik op pinterest tegen kwam was het mijn beurt!
Bij Ikea kocht ik het kleed Egeby. Ik koos voor het formaat van 133 cm x 195 cm.
Met muurverf (de geel, kleuren van nu Karwei) met zijdeverf (roze, eigen potje uit een sale ooit) en latex (zwart wit en gemengd tot grijs) beschilderde ik het kleed. Eerder ontwierp ik dit patroon in illustrator naar een idee van hier.


Op internet staat dat de muurverf goed blijft zitten. Het kleed ligt er nu een paar weken, maar er gaat toch wel ietsje af. Nu stond er dat je het geheel moest schuren om een natuurlijker resultaat te behalen. Dat had ik nog niet gedaan (durfde niet).  Wellicht ga ik dat toch maar doen. De toplaag is er dan al af en slijt dan niet meer. Ik ben benieuwd!

Overigens is het niet heel moeilijk iets dergelijks te maken. Een goed patroondeel en wat fijne kleine kwastjes. Het is wel veel werk, dat wel.  De gele kleur moest twee keer. Er gaan toch wel snel zo'n 6 avondjes in dit kleed zitten. Al met al ben ik superblij met dit kleed. Het frist de woonkamer lekker op voor de zo eh ZOMER?! Waar blijft toch dat zonnetje! Wij zijn er in elk geval klaar voor!
Mocht je ook zin hebben in zo'n kleed, dan ben ik heel erg benieuwd naar het eindresultaat! Laat even een linkje achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk wanneer je een reactie achterlaat!