Pagina's

woensdag 10 april 2013

De verjaardagsoutfit

Als je jarig bent wordt je heerlijk verwend en ben je een stralend middelpunt.
Om mijn kleine boef extra te laten stralen stak ik hem in het nieuw. Zelfgemaakt welteverstaan!

Ik heb hier een tweedehands passap breimachine staan (zo'n ouderwetse uit de jaren 50, die alleen maar recht kan, maar met wat foefjes ook best een boord aankan) en breidde daarop het broekje. Van een paar leuke kniesokken uit de sale en een hesje met een gat van mij maakte ik voor hem een truitje.

Voor beiden ontwierp ik zelf een patroontje. gevaarlijk, maar wel ontzettend leuk om te doen. De pijpjes van het broekje hadden korter gekund en de hals van het shirt was in eerste instantie wat te wijd, maar kwam weer goed. De bijzondere patchwork achterkant was niet helemaal de bedoeling, maar ik verknipte het pand de eerste keer, door het pand zo uit te knippen zodat er precies in het midden het gaatje zat. zucht... Eind goed, al goed...


Het mutsje is dit patroontje. Een fijn patroontje dat een tikje te klein uitviel, maar het zou ook wel kunnen dat ik de naden iets meer naaide dan ik had geknipt. Ik maakte hem zo dat deze aan twee kanten te dragen is, enerzijds de sterrenkant (Ja, uit 1 paar sokken mt 38 én een mutsje én twee mouwen!) en aan de andere kant 1 ster en een restje boordstof en een restje van mijn shirt. Absoluut voor herhaling vatbaar, al zou ik volgende keer een grotere maat kiezen en hem net een halve cm langer in de nek maken.. Wordt vast vervolgd...


ziehier het resultaat:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk wanneer je een reactie achterlaat!